تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری در کاهش نشانه های اضطراب کودکان دارای اختلالهای اضطرابی و افزایش توانمندی آنها در رویارویی با مشکلات و غلبه بر نگرانی هایشان بوده است.
فرضیههای تحقیق به شرح زیر می باشد:
فرضیه اصلی: مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی – رفتاری منجر به کاهش اضطراب کودکان آنها میشود.
فرضیههای فرعی: ۱- مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش اضطراب فراگیر کودکان میشود. ۲- مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش اضطراب جدایی کودکان میشود. ۳- مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش هراس اجتماعی کودکان میشود.
جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش دانش آموزان دختر پایه اول تا چهارم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۸ – ۸۷ بودهاند.
در این پژوهش از نمونه در دسترس استفاده شد تعداد ۶۰ دانش آموز مضطرب که به وسیله ی آزمون CSI4 که اضطراب آنها از نقطه برش بیشتر بود به عنوان نمونه انتخاب شدند . این ۶۰ دانش آموز از بین ۶۰۰ دانش آموز سه مدرسه در مناطق (۱۸و ۶ و ۱) آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. و از بین دانش آموزان انتخاب شده در گروه نمونه ۳۰ دانش آموز بطور تصادفی در گروه آزمایش و ۳۰ دانش آموز در گروه گواه قرار گرفت.
ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه علایم مرض کودکان برای شناسایی کودکان دارای اختلال اضطراب (فراگیر – جدایی و هراس اجتماعی) بوده است. در چهارچوب روش
تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان سازگاری پیشرفت تحصیلی دانش …
پژوهش – بررسی رابطه میان بازی های رایانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان با پرسشنامه ها
فایل – اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارسا خوانی …
کودکان , ,دانش ,گروهی ,اضطراب ,مشاوره ,گروهی والدین ,مشاوره گروهی ,دانش آموز ,منجر به ,به کاهش ,مشاوره گروهی والدین ,والدین کودکان مضطرب ,گروهی والدین کودکان ,شیوه شناختی رفتاری
درباره این سایت