تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

 

چکیده:

 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری در کاهش نشانه‌ های اضطراب کودکان دارای اختلال‌های اضطرابی و افزایش توانمندی آنها در رویارویی با مشکلات و غلبه بر نگرانی‌ هایشان بوده است.

 

فرضیه‌های تحقیق به شرح زیر می باشد:

 

فرضیه اصلی: مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی – رفتاری منجر به کاهش اضطراب کودکان آنها می‌شود.

 

فرضیه‌های فرعی: ۱- مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش اضطراب فراگیر کودکان می‌شود. ۲- مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش اضطراب جدایی کودکان می‌شود. ۳- مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش هراس اجتماعی کودکان می‌شود.

 

جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش دانش ­آموزان دختر پایه اول تا چهارم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۸ – ۸۷ بوده‌اند.

 

در این پژوهش از نمونه در دسترس استفاده شد تعداد ۶۰ دانش آموز مضطرب که به وسیله ی آزمون CSI4 که اضطراب آنها از نقطه برش بیشتر بود به عنوان نمونه انتخاب شدند . این ۶۰ دانش آموز از بین ۶۰۰ دانش آموز سه مدرسه در مناطق (۱۸و ۶ و ۱) آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. و از بین دانش ­آموزان انتخاب شده در گروه نمونه ۳۰ دانش آموز بطور تصادفی در گروه آزمایش و ۳۰ دانش آموز در گروه گواه قرار گرفت.

 

ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه علایم مرض کودکان برای شناسایی کودکان دارای اختلال اضطراب (فراگیر – جدایی و هراس اجتماعی) بوده است. در چهارچوب روش

تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان سازگاری پیشرفت تحصیلی دانش …

پژوهش – بررسی رابطه میان بازی های رایانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان با پرسشنامه ها

فایل – اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌ آموزان مبتلا به نارسا خوانی …

کودکان ,  ,دانش ,گروهی ,اضطراب ,مشاوره ,گروهی والدین ,مشاوره گروهی ,دانش آموز ,منجر به ,به کاهش ,مشاوره گروهی والدین ,والدین کودکان مضطرب ,گروهی والدین کودکان ,شیوه شناختی رفتاری

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باشگاه فرهنگی ورزشی پولادگستر نوشته های روزانه من نظافت صنعتی علم پزشکی، بقاء... "Medical Science, Surviva" فروش سرور و تجهیزات شبکه HP بازار یراق wosondentaldte مُصْلِحِینَ تولیدی کفش چرم بالساوا لوله پلی اتیلن صنعت غرب